Szkolenia żeglarskie, motorowodne i kursy specjalistyczne

KOMPAS YACHTING

KOMPAS YACHTING jest podmiotem upoważnionym przez Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu do przeprowadzania egzaminów na patent JACHTOWEGO STERNIKA MORSKIEGO, STERNIKA MOTOROWODNEGO I ŻEGLARZA JACHTOWEGO, a także do rejestru instytucji szkoleniowych pod nr.ewid. 2.02/00013/2021

Ośrodek szkoleniowy

Nasze kursy prowadzone są wyłącznie przez żeglarzy posiadającymi najwyższe uprawnienia oraz bogate doświadczenie. Stawiamy na jakość, nie na ilość.

Egzaminy na stopinie żeglarskie i motorowodne

Podczas większości naszych rejsów możemy zorganizować egzamin na stopień Jachtowego Sternika Morskiego oraz stopnie ISSA.

Najbliższe egzaminy:

  • Sternik Motorowodny 2 czerwca 2023 – Zalew Mietkowski 
  • Jachtowy Sternik Morski 20 maja 2023 – Sycylia/Riposto

Nasi instruktorzy

Grzegorz Rać

    • kapitan jachtowy i motorowodny,
    • RYA: Yachtmaster Offshore,
    • Młodszy Instruktor Żeglarstwa PZŻ ,
    • egzaminator,

Żeglarz z zacięciem regatowym zarówno z załogami jak i samotniczo. Dobra dusza i pasjonat jachtu Trygław

Grzegorz Fajdek

  • kapitan jachtowy
  • kapitan motorowodny
  • Egzaminator PZŻ
  • Instruktor żeglarstwa i sportów motorowodnych
  • uprawnienia nurkowe PADI

Współzałożyciel Kompas Yachting, wieloletni pasjonat żeglarstwa i wychowania morskiego.

Spełnij swoje marzenia z nami – zostań jachtowym sternikiem morskim!

Jeśli marzysz o tym, by pewnego dnia stać się niezależnym żeglarzem, a właściwie jachtowym sternikiem morskim i móc samemu czarterować oraz pływać jachtem na morzu – zapraszamy Cię na nasze kursy żeglarskie.

Wiemy, że czarter żaglówki wraz z wykwalifikowaną załogą i skiperem to dużo większy wydatek i zależność – jeśli czujesz morski zew i chcesz przeżyć przygodę życia, posłuchać morza i nauczyć się poskramiać żywioły z poszanowaniem ich potęgi – zapraszamy w nasze progi i skorzystania z naszych kursów żeglarskich.

Czytaj więcej…

Nie mamy wątpliwości, że nasi instruktorzy skutecznie zarażą Cię swoją pasją i – przede wszystkim – przekażą wszelką wiedzę niezbędną do tego, by stać się dobrym żeglarzem, który nie tylko będzie bezpiecznie prowadzić jednostki po morzach i oceanach, ale także zasmakuje tradycji żeglarskich, morskich opowieści i prawdziwego życia na morzu.

Kurs żeglarski, który przygotuje Cię do egzaminu na patent jachtowego sternika morskiego

Kursy przez nas prowadzone przygotują Cię do egzaminu na patent Jachtowego Sternika Morskiego według klasyfikacji PZŻ. W ofercie mamy także rejsy stażowe, które pozwolą Ci zdobyć niezbędne doświadczenie – jednak nie od razu Kraków zbudowano – zacznijmy od wiedzy i podstaw.

Nasze kursy żeglarskie przygotują Cię do tego, by móc bezpiecznie i samodzielnie pływać po wodach morskich, a także sprawnie manewrować jednostką w porcie na silniku oraz na żaglach.

Przede wszystkim przestudiujemy razem z Tobą wszystkie zagadnienia egzaminacyjne oraz wymagane manewry, oraz wszystko przećwiczymy w praktyce. Jakie zagadnienia będą poruszane na kursie?

Obsługa, ocena stanu technicznego oraz eksploatacja jachtów żaglowych morskich, locja, oznakowanie nawigacyjne, obsługa tablic pływów, nawigacja, meteorologia, ratownictwo, a także planowanie rejsu.

Z praktycznych umiejętności podczas szkolenia żeglarskiego będziemy się uczyć odpowiedniego doboru żagli do wszystkich wymaganych manewrów, manewry na żaglach oraz zachowanie podczas spotkania z innym jachtem. Szkolenia żeglarskie obejmują także oczywiście podstawowe manewry takie jak zwrot przez sztag, zwrot przez rufę, dojście do boi, odejście od boi, dojście i odejście od nabrzeża, stawanie w dryf, alarm „człowiek za burtą”.

Zajęcia praktyczne obejmą także manewrowanie jachtem morskim  na silniku – w tym kotwiczenie i cumowanie w różnych warunkach, a także alarm „człowiek za burtą”.

Co trzeba zrobić, by zostać jachtowym sternikiem morskim?

Samodzielne pływanie po morzu to nie przelewki, aby się do tego przygotować, niezbędne jest nie tylko gruntowne przeszkolenie z obsługi i budowy jachtów morskich, teorii żeglarstwa, meteorologii, nawigacji, czy też elementów wiedzy o fizyce morza.

Kurs teoretyczny to tylko jeden z elementów, które mają Cię przygotować do egzaminu na patent i późniejszych wypraw na własną rękę.

Równie ważna, jeśli nie ważniejsza jest tutaj praktyka i doświadczenie, które nabywasz podczas szkolenia żeglarskie oraz rejsów stażowych.

Pamiętaj, że aby przystąpić do egzaminu na patent jachtowego sternika morskiego musisz mieć ukończone 18 lat oraz – co najważniejsze – odbyć 200 godzin rejsów stażowych po wodach morskich. Te godziny obejmują oczywiście także nasz kurs żeglarski.

Godziny stażowe musisz zdobyć w przynajmniej dwóch różnych rejsach. Taka praktyka, podczas której uczysz się nie tylko tego wszystkiego, co będzie wymagane na egzaminie, ale także kultury życia żeglarskiego.

Pomyśl tylko – podczas tak długich rejsów uczysz się wszystkich obowiązków, jakie ma do wykonania załoga, podpatrujesz sternika, czy kapitana, o wszystko dopytujesz.

To właśnie praktyka pozwala nauczyć się najwięcej – to właśnie jest szkolenie żeglarskie, nie sama teoria i symulacje manewrów.

Czego uczymy na kursie jachtowego sternika morskiego?

Podczas naszego kursu żeglarskiego będziesz mieć możliwość aktywnego udziału w manewrach – kurs i sposób jego przeprowadzania jest tak ułożony, byś miał jak najwięcej okazji do praktykowania.

Dużą wagę przykładamy zarówno do manerówki, jak i do nauki dowodzenia załogą. To podstawowe elementy, bez których trudno nazwać siebie dobrym sternikiem.

Do portów wpływamy w różnych warunkach atmosferycznych – wszystkie manewry musisz mieć opanowane do perfekcji, by podczas samodzielnego manewrowania w przyszłości nie narażać siebie, swoich załogantów, innych użytkowników portu oraz ich jednostek, a także elementów architektury portu, niezależnie od warunków.

Jak wygląda egzamin na patent jachtowego sternika morskiego?

Podstawą prawną, na jakiej opiera się egzamin na patent jachtowego sternika morskiego jest Rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki z dnia 9 kwietnia 2013 r. w sprawie uprawiania turystyki wodnej.

Naszym celem jest przygotowanie Cię do egzaminu na patent tak, byś nie tylko go zdał i otrzymał dokument, ale przede wszystkim tak, byś potrafił prowadzić własne wyprawy w przyszłości.

Jak zapewne się domyślasz, egzamin składa się z dwóch części – teoretycznej i praktycznej. Jeśli zastanawiasz się, czy koniecznie musisz posiadać patent żeglarza jachtowego, by przystąpić do egzaminu – nie ma takiej konieczności. Pamiętaj jednak, że wtedy Twój egzamin będzie obejmował dodatkowo całą wiedzę, której wymaga się na patent żeglarza.

Czego dokładnie możesz się spodziewać na egzaminie? Oczywiście wszystkich zagadnień, które poruszamy podczas kursu żeglarskiego.

Egzamin teoretyczny

Część teoretyczna obejmuje test jednokrotnego wyboru, obejmujący wiedzę, z którą zostaniesz zapoznany na kursie. Dodatkowo do rozwiązania jest zadanie nawigacyjne. Test obejmuje 75 pytań, a cały egzamin trwa 120 minut.

Egzamin praktyczny

Część praktyczna polega na wykonaniu wszystkich manewrów, o które poprosi Cię egzaminator. Musisz wykonać je poprawnie, ale jeśli podwinie Ci się noga, możesz liczyć na jedną powtórkę.

Oczywiście nie ma określonego czasu trwania części praktycznej egzaminu. Każdy z egzaminowanych musi wykonać wszystkie zlecone manewry oraz ewentualne poprawki.

Jakie dokumenty trzeba przygotować na egzamin?

Jeśli uczysz się i masz mniej niż 26 lat, będzie Ci potrzebny dokument, którzy upoważnia Cię do otrzymania zniżki.

Musisz mieć także dowód tożsamości ze zdjęciem (dowód osobisty lub paszport) oraz dokumenty poświadczające odbyty staż morski – karty odbytych rejsów oraz karty z opiniami z tych rejsów. Zapraszamy do wspólnej żeglarskiej przygody!

Oferujemy wyjątkowe szkolenia
z kpt. Romanem Paszke

O kapitanie

Urodził się w Gdańsku ale mieszkał w Trójmieście.

Klub w Twierdzy Wisłoujście, Basen Jachtowy w Gdyni, Sopot w którym startował w Pucharze Świata i Mistrzostwach Świata to najważniejsze miejsca w których rozpoczynał projekty żeglarskie.

W Górkach Zachodnich pod koniec lat 80- tych organizował budowę pierwszego  polskiego jachtu regatowego z włókien węglowych – „Gemini GTX” zaprojektowanego przez Judel/Vrolijk Design. Na „Gemini GTX” startował w Pucharze Świata i zwyciężał m.in. w regatach Kieler Woche.

Na terenie Stoczni Gdańskiej organizował budowę pierwszego polskiego jachtu z kevlaru „MK Cafe” na którym ze swoim zespołem zwyciężył w regatach Admirals Cup w Anglii. Zorganizował start w milenijnych regatach dookoła Świata – The Race na katamaranie oceanicznym “ Warta Polpharama”.

Przepłynął ponad 200 tysięcy mil morskich (ok. 400 tys. km), dystans Ziemia – Księżyc.

Team Building na pokładzie

Dla Kadry Zarządzającej, Menadżerów, Właścicieli firm oraz pracowników:

  • zwiększanie umiejętności budowania zespołu

  • stworzenie atmosfery więzi i zaufania w zespole

  • określenie wspólnych celów i drogi dotarcia

  • próby poszukiwania praktycznych rozwiązań problemów

Załoga jachtu vs “załoga firmy”

  • Wdrażanie rozwiązań praktycznych w oparciu o praktykę morską

  • Kapitan vs szef firmy (działu, komórki). Podstawy zarządzania,

  • Motywowanie załogi/zespołu

  • Zapobieganie I rozwiązywanie konfliktów

  • Działania antykryzysowe

Szkolenia organizujemy na Wyspach Kanaryjskich w Marinie San Miguel (na jachcie lub istnieje możliwość rezerwacji sali na szkolenie)

Spotkanie można zorganizować w innym dowolnym miejscu po ustaleniu szczegółów.

Zapraszamy do kontaktu i rezerwacji szkoleń

 

Wyślij nam wiadomość z zapytaniem o szczegóły oferty